۹۰-۰۸-۱۹

ارسال شده توسط در دسته‌بندی نشده | ۰ نظر

مواد غذایی مناسب فصل سرما

معمولا در فصول سرد سال میزان تحرک افراد کاهش می‌یابد، این امر به نوبه خود موجب افزایش وزن و بروز چاقی می‌شود.
بی شک استفاده از مواد مغذی خوب در رژیم غذایی می تواند فواید مثبتی را در سلامتی بدن داشته باشد و مقاومت بدن را در مقابل بیماری ها افزایش دهد.

تحمل سرما نیز در این فصول برای افراد مختلف، متفاوت است، افراد لاغر و افرادی که دچار کم‌خونی هستند، بیشتر از دیگران سرما را احساس کرده و بیشتر از دیگران نیز دچار بیماری می‌شوند.

مصرف مواد غذایی شور، ترش و چای پررنگ را در فصل زمستان محدود کنید.

معمولا در فصول سرد سال میزان تحرک افراد کاهش می‌یابد، این امر به نوبه خود موجب افزایش وزن و بروز چاقی می‌شود.
بی شک استفاده از مواد مغذی خوب در رژیم غذایی می تواند فواید مثبتی را در سلامتی بدن داشته باشد و مقاومت بدن را در مقابل بیماری ها افزایش دهد.

تحمل سرما نیز در این فصول برای افراد مختلف، متفاوت است، افراد لاغر و افرادی که دچار کم‌خونی هستند، بیشتر از دیگران سرما را احساس کرده و بیشتر از دیگران نیز دچار بیماری می‌شوند.

مصرف مواد غذایی شور، ترش و چای پررنگ را در فصل زمستان محدود کنید.

میوه های شیرین با طبع گرم، گوشت گوسفند و حبوبات به ویژه لوبیا مناسب ترین خوراکی های این فصل هستند. از بین میوه هایی که شیرین و کاملا رسیده و طبعشان مایل به گرمی است، مانند انار شیرین، انگور شیرین، خرما، زیتون سبز و سیب مناسب این فصل هستند. همچنین بادام شیرین درختی، مویز، کشمش، انجیر (خشک یا تازه) توت خشک، نوشیدن شیر با کمی عسل، شیربرنج و فرنی می توانند میان وعده های مفید در این فصل باشند.

در ماه های زمستان کمتر احساس تشنگی می کنید اما حتماً از تامین آب مورد نیاز بدنتان مطمئن شوید.

مصرف کم سبزی‌جات و حضور در فضاهای بسته به ترتیب موجب بروز کمبود ویتامین A و D می‌شود که باید از طریق رژیم غذایی مناسب جبران شود.

استفاده از سبزی‌جات تازه و یا خشک یکی از راه های تأمین ویتامین A است و مصرف ماهی به خصوص ماهی‌های چرب نیاز بدن به ویتامین D را تأمین می‌کند.

در طول ماه های زمستان که نور خوشید کمتر می شود با کمبود ویتامین D رو به رو می شوید. ماهی منبع بسیار خوبی از این ویتامین و همچنین اسیدهای چرب امگا ۳ است.

تقریباً همه آجیل ها منبع بسیار خوبی از سلنیوم هستند که برای سلامت ذهن و جلوگیری از افسردگی مفید است.

ماست حاوی باکتری های فعال است که به شما برای تقویت سیستم ایمنی بدنتان در زمستان کمک می کند. به جای ماست های مصنوعی یا طعم دار، ماست ساده کم چرب را انتخاب کنید؛ برای خوشمزه تر شدن آن می توانید انواع میوه های تازه را هم خرد کرده و داخل آن بریزید.

نارنگی، پرتقال، کیوی، گریپ فروت، انگور قرمز و لیمو سالم ترین میوه هایی هستند که می توانند در تمام طول سال بدنتان را تقویت کنند. ویتامین C موجود در همه مرکبات برای تقویت سیستم ایمنی بدن در فصل زمستان اهمیت ویژه ای دارد.

حتماً در طول روز یک وعده سبزیجات در رژیم غذایی تان استفاده کنید. سبزی ها به دلیل داشتن ویتامین بالا شما را در مقابل میکروب ها واکسینه می کنند.

منبع: سایت دانشنامه ی رشد

گذاشتن پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Amuzgar