ارسال شده توسطصدای آموزگار در دستهبندی نشده | ۰ نظر
نحوه ارزش یابی درس مهارت های خوانداری فارسی ششم
ردیف |
عنوان |
نمره |
۱ |
خوانش متن (نظم و نثر) |
۶ |
۲ |
درک و دریافت |
۴ |
۳ |
حفظ شعر |
۲ |
۴ |
فن بیان |
۲ |
۵ |
یادآوری |
۲ |
۶ |
کارگاه درس پژوهی |
۲ |
۷ |
خود ارزیابی |
۱ |
۸ |
معنی واژه |
۱ |
جمع کل |
۲۰ |
*شرح موضوع های ۱) خوانش متن : خوانش متن شامل در خوانش متن – رعایت آهنگ – توجه به لحن کلام – رعایت تکیه:تکیه ،فشار آوایی است که روی هجای کلمه ایجاد می شود و موجب برجسته شدن هجای کلمه می شود. در مورد کلمات چند هجایی باید توجه کنیم که تغییر در هجا باعث تغییر مانند : سبزیsabzi (به معنی سرسبزی و طراوت) ، سبزی sab/zi (سبز هستی ) ولی vali (سرپرست) ، ولی va/li (اما) – رعایت مکث و درنگ – رعایت ایستگاه های آوایی : منظور از ایستگاه های آوایی ، جاهایی است که سخن نیاز به قطع و وصل و کشش های آوایی دارد و به عبارتی رعایت زیر و بم کلمات است. |